LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

variable locale

Bonjour,

j'aimerais savoir si c'est possible d'allouer dynamiquement une variable à une variable locale.

Exemple: J'ai un VI qui va me créer un autre VI avec comme objet: une variable locale et un indicateur (booléen). J'aimerais associé dynamiqement ma variable locale à mon booléen.

 

Merci d'avance de votre réponse.

 

Cordialement,

0 Kudos
Message 1 of 13
(3,135 Views)

Hi Fabirous,

 

Can you give an example of what you wish to do?  That would make it a lot easier to understand.

 

Kind regards,

 

Bjorn

Kind regards,

- Bjorn -

Have fun using LabVIEW... and if you like my answer, please pay me back in Kudo's 😉
LabVIEW 5.1 - LabVIEW 2012
0 Kudos
Message 2 of 13
(3,116 Views)

Hi,

I created a VI which create a other VI with one local variable and one boolean (indicator)

And after, I would like to associate dynamically a variable (indicator) to a local variable.

 

I attach the VI.

 

0 Kudos
Message 3 of 13
(3,095 Views)

Pourquoi veux-tu creer une variable locale?  Que ressemble le code que tu essais de creer?

 

0 Kudos
Message 4 of 13
(3,079 Views)

Pour pouvoir re-utiliser une variable de sortie (la valeur d'un indicateur) en entrée.

Dans le programme que j'utilise, je ne peux pas utiliser le noeud de retroaction (FeedBack node) donc je cherche à savoir si c'est possible avec la variable locale

0 Kudos
Message 5 of 13
(3,071 Views)

Le code est assez complexe, je n'ai pas beaucoup de possibilités....

C'est un parseur XML -> LabVIEW qui à partir d’un fichier XML  convertit le fichier en un VI LabVIEW.

0 Kudos
Message 6 of 13
(3,062 Views)

Hi fabirous,

 

Can you downgrade the VI to LV2009?

 

I don't use 2010 yet

 

Kind regards,

 

Bjorn

Kind regards,

- Bjorn -

Have fun using LabVIEW... and if you like my answer, please pay me back in Kudo's 😉
LabVIEW 5.1 - LabVIEW 2012
0 Kudos
Message 7 of 13
(3,031 Views)

I attach the VI with version 2009

 

Kind regards

0 Kudos
Message 8 of 13
(3,004 Views)

There you go.

 

Choose one of the boolean, with the control, then run your VI. Your local variable will be linked to the selected boolean, and wired to it.

 

Eric M. - Senior Software Engineer
Certified LabVIEW Architect - Certified LabVIEW Embedded Systems Developer - Certified LabWindows™/CVI Developer
Neosoft Technologies inc.

Message 9 of 13
(2,983 Views)

Merci d'avoir pu résoudre mon problème.

En effet, je n'avais pas réussi à trouver le property node associé à la classe "local".

 

Cordialement,

0 Kudos
Message 10 of 13
(2,972 Views)