NI TestStand

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Erreur pendant la configuration du REngine de TestStand 3.0

Solved!
Go to solution

Bonjour,

 J'ai besoin de configurer le REngine de TestStand 3.0 pour executer des sequences sur un poste distant via un reseau ethernet. 

Sur ce poste, lorsque j'active le "Allow All User Access from Remote Machines", j'obtient l'erreur suivante : 

 

WARNING: The following registry settings are incompatible with remote execution:

 

-> Unable to get REngine launch permissions:  Le mappage entre les noms de compte et les ID de sécurité n'a pas été effectué. 

 

A quoi est due cette erreur ?

Comment la contourner ?

 

Merci. 

0 Kudos
Message 1 of 8
(3,798 Views)

Bonjour,

Merci de poster sur le forum National Instruments.

Pouvez vous me dire la version de Windows que vous utilisez?

Avez vous un code erreur, si oui quel est ce code?

Je vous invites à lire cette KB, qui traite de la résolution d'un problème similaire. 

Cordialement

Yann C.

France

0 Kudos
Message 2 of 8
(3,785 Views)

Bonjour,

Merci de votre réponse rapide.

 

Le PC est un XP SP3.

Effectivement, la méthode donnée dans le lien ressemble à celle indiquée dans le reference manual.

Toutefois, l'erreur obtenue avait comme code -17502 : system level exception.

J'ai pu faire la configuration telle que décrite, mais au moment du lancement de la séquence distante, j'obtenais un access denied.

Pour que cela fonctionne, j'ai dû ajouter des permissions : NETWORK; ADMINISTRATOR; SYSTEM principalement.

Je ne sais pas encore exactement quel USER a solutionné le problème.

 

Cordialement

0 Kudos
Message 3 of 8
(3,779 Views)

Bonjour,

Voici une KB plus spécifique à votre problème:  TestStand Error -17502.

En espérant que cela vous aide.

Cordialement

 

Yann C.

France

0 Kudos
Message 4 of 8
(3,768 Views)

Philfour,

 

Have you followed the procedure documented in the TestStand Reference Manual? Please see the section titled Remote Sequence Execution in chapter 5 of the TestStand Reference Manual and ensure that you've followed the outlined steps.

Manooch H.
National Instruments
0 Kudos
Message 5 of 8
(3,747 Views)
Solution
Accepted by topic author philfour
Because of changes introduced in Windows XP SP2, you will not be able to use the Allow All User Access from Remote Machines option in TestStand 3.0. You can upgrade to a newer version of TestStand or you can follow the instructions on how to manually configure computers for remote execution in the reference manual links posted by Manooch.
0 Kudos
Message 6 of 8
(3,739 Views)

Hi Manooch_H,

 

Thanks for your answer.

Yes, I've followed the configuration steps described in the reference Manual.

The only problem that remained was a denied access when I tried to connect from a distant PC. I had to add permissions to some users to have an access granted. Peharp's that is due to the  corporate network managment, which is very restrictive on the access allowed, I don't know for now.

I'll check that later.

the fact is that it works well now.

 

regards

PF. 

 

0 Kudos
Message 7 of 8
(3,708 Views)

Hi Erik,

The manual configuration works quite well, but in fact, the long term solution choosen is to upgrade to TestStand 4.1.

Thanks for your help.

PF.

0 Kudos
Message 8 of 8
(3,706 Views)